Asmeniniai elektriniai lėktuvai atsiras greičiau nei komerciniai

Prieš porą mėnesių šveicarų pilotas Bertrandas Pikardas (Bertrand Piccard) atsidūrė naujienų portalų bei laikraščių pirmuosiuose puslapiuose, kuomet nusileido Mofeto aerodrome po trijų dienų skrydžio per Ramųjį vandenyną. Jis tai padarė saulės energija varomu lėktuvu. Tai buvo bene viena didžiausių žinių pasauliui, kuri pabrėžia, jog atsinaujinantys ir kiti nekenksmingi energijos šaltiniai, technologijų tobulėjimo dėka, iš tiesų gali pakeisti atmosferos užterštumą imant energiją iš saulės. Tai itin svarbu, nes metams bėgant, oro užterštumas didėja ir netolimoje ateityje gali pasiekti kritinę ribą.

Lėktuvas vadinamas „Solar impulse 2“ ir jis nenaudoja jokio iškastinio bei kito kuro – jis varomas elektra, kuri gaminama iš saulės energijos. Lėktuvą varo 17 000 saulės elementų. Šis aviacijos raidą pakeisiantis lėktuvas pritaikytas taip, jog jį pilotuoti gali tik vienas pilotas.

Šis drąsus skrydis atkreipė viso pasaulio susidomėjimą į elektra varomų lėktuvų gamybą. Šiuos lėktuvus bandoma gaminti jau kelis dešimtmečius, tačiau šis skrydis parodė, jog ir saulė gali būti puikus energijos šaltinis aviacijos srityje. Įprasti elektra varomi lėktuvai naudoja baterijas, kurios yra įkraunamos dar prieš skrydį, o štai šis skrydis parodė, jog ir skrendant galima kaupti energiją visai kelionei. Skirtumas nuo kitų gamintojų yra tas, jog dauguma naudoja įprastas baterijas, kurios įmontuojamos į lėktuvus, tačiau šios saulės lėktuvo kūrėjai pasitelkė saulės baterijas, kurios ir varo variklį kur kas ilgiau. Žinoma, skirtumas nėra didelis, tačiau turint galvoje, kad kelionių bilietai dažniausiai kainuoja gana nemažai, tai tokia energija yra išties reikalinga – ji sumažina kuro sąnaudas iki minimalaus lygio. Lėktuvų bilietų paieškos sistemos Pigesniskrydziai.lt atstovai teigia, kad jau seniai bandoma ieškoti alternatyvų mažinant kuro sąnaudas aviacijoje, nes būtent kuras priverčia patirti daugiausiai išlaidų. Atradus sprendimą – kelionės taptų daug pigesnės ir dažnesnės, o iš mažų šalių būtų galima pasiekti tolimus kraštus net ir tiesioginiais skrydžiais, nebereikėtų jokių persėdimų.

Įprasti kuru varomi lėktuvai mokslininkams ir inžinieriams varo tikrą galvos skausmą, nes vis dėlto – ne automobiliai sukelia didžiausią oro taršą, o būtent įprastu kuru varomas aviacinis transportas. Štai kodėl ambicingi mokslininkai ieško būdu kaip greičiau sumažinti lėktuvų išmetamą anglies dvideginio kiekį. Su elektromobiliais situacija jau kardinaliai pasikeitė, liko tą patį padaryti su aviacija. Bet, ar tai įmanoma artimiausiu metu?

Didžiausias privalumas yra tame, kad komerciniai lėktuvai gali talpinti daug žmonių – to siekia visos aviacijos bendrovės, nes kuo daugiau žmonių skris vienu reisu, tuo kelionė bus pelningesnė. Bet, elektriniai lėktuvai šiuo metu turi didžiausią trūkumą – jie yra labai maži ir skirti vos vienam ar dviem žmonėms. Tad, norint komercinius lėktuvus paversti elektriniais, teks ieškoti įvairiausių sprendimų, kuriems rasti gali prireikti net ir 20 metų.

Įprastai elektriniai lėktuvai naudoja baterijas – jos turi būti talpios, tiekti reikiamą elektros energijos kiekį. Tad, skrydžio metu, saulės sugeneruojama energija turėtų būti saugoma tose baterijose, o energijos perdavimo metu, ji turėtų būti konvertuojama į reikiamą galingumą. Esmė tame, kad didžiausią iššūkį mokslininkams kelia būtent baterijos – šiuo metu nėra tokių baterijų, kurios galėtų kaupti ir saugoti didelį elektros energijos kiekį. Norint sukaupti tinkamą elektros kiekį, tektų naudoti daug baterijų, o tai jokios naudos neduotų.

Šiuo metu mokslininkai teigia, kad per artimiausius 10 metų žmonės gali tikėtis nuosavų privačių elektrinių lėktuvų, o ne komercinių skrydžių, nes mažesnius elektrinius lėktuvus sukurti yra daug paprasčiau ir lengviau. Revoliucija prasidės tuomet, kai bus sukurta itin talpi baterija, galinti išlaikyti didelį elektros energijos kiekį.

Šlatiniai: NASA, SpaceX


Dalinkis šiuo įrašu socialiniuose tinkluose:
  • Facebook
  • Google+
  • Linkedin
  • Pinterest
 


Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Tęsdami naršymą, jūs sutinkate su privatumo politika ir sutinkate, kad svetainė naudotų Cookies. Išsamiau

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close